0
09103042505

تقسیم کردن ستونها در پاورکوئری

به‌منظور تقسیم کردن یک ستون به چند ستون، در محیط پاورکوئری، همانند اکسل دو روش جداسازی بر اساس کاراکتر خاص[۱]، یا جداسازی بر اساس تعداد کاراکتر قابل انجام است.

با در نظر گرفتن تصویر ذیل، به توضیح هر یک پرداخته شده است.

تقسیم‌بر اساس کاراکتر خاص

در تصویر قبل، اگر بخواهیم قسمت‌های روز، ماه و سال از ستون “تاریخ” را از یکدیگر جدا کنیم؛ با انتخاب کردن ستون “تاریخ”، از تب Home، قسمت Transform، دستور Split، حالت By Deliminator را انتخاب نموده تا پنجره تعریف این دستور مطابق با شکل ذیل نماییان شود.

 

در این پنجره با انتخاب حال Custome،  از لیست حالت‌ها و واردکردن / (اسلش) در قسمت تعریف کاراکتر مدنظر، مشخص می‌شود که بر اساس کاراکتر اسلش، جداسازی صورت بگیرد و نوع جداسازی بر اساس حالت انتخاب‌شده از لیست حالات در انتهای این دستور انجام می‌گیرد که این حالات عبارت‌اند از:

Left-most Deleminetor در این حالت تنها مقادیر سمت چپ اولین اسلش (قسمت سال) به‌عنوان خروجی نمایش داده می‌شود.

Right-most Deleminetor در این حالت تنها مقادیر سمت راست آخرین اسلش (قسمت روز) به‌عنوان خروجی نمایش داده می‌شود.

Each occurance of the Deleminetor با انتخاب این حالت، قسمت روز، ماه و سال هر سه به‌عنوان خروجی در ستون‌های مجزا نمایش داده می‌شود.

در صورت انتخاب حالت سوم و تائید پنجره، نتیجه مطابق با شکل ذیل حاصل خواهد شد.

درنهایت با تغییر اسم سرستون‌های جدید، فرایند جداسازی به اتمام می‌رسد.

 

تقسیم بر اساس تعداد کاراکتر

در این نوع از جداسازی ستون‌ها، به‌جای تعیین کاراکتر خاص مانند اسلش جهت جداسازی اطلاعات در یک ستون، تعداد کاراکتر جهت جداسازی مشخص خواهد شد.

برای مثال در جدول داده‌ها مطابق با مثال آورده شده، تمامی کدهای خریدار با شش عدد مشخص می‌شود. در این حالت اگر بخواهیم سه رقم اول کد خریدار را از سه رقم دوم آن جداسازی نماییم، باید بعد از انتخاب ستون “کد خریدار”، از تب Home، قسمت Transform دستور Split column، حالت By Number Characters را انتخاب نمود تا پنجره تعریف این دستور مطابق با شکل ذیل نمایان شود.

سپس با واردکردن عدد ۳ در قسمت Number of Characters و انتخاب حالت repeatedly، و تائید نمودن آن، نتیجه مطابق با شکل ذیل حاصل خواهد شد که در آن ستون “کد خریدار” به دو ستون (هر یک با سه رقم) تبدیل‌شده است.

[۱] Deliminator

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.