خانه / دسته‌بندی نشده / فایل اکسل گاه‌شمار حیوانی

فایل اکسل گاه‌شمار حیوانی

دانلود فایل اکسل گاه‌شمار حیوانی ، جهت تعیین حیوان سال تولد، فلز تولد، گل و ….

در گاه‌شمار حیوانی یا تقویم ۱۲ گانه حیوانی، که مربوط به مردم جنوب شرق آسیا میباشد، هرسال بانام یک حیوان مشخص می‌شود و انتظار می‌رود در آن سال اتفاقاتی مطابق با خلق‌وخوی حیوان نام‌گذاری شده اتفاق افتد.

اسامی سال‌ها از نام ۱۲ حیوان برگرفته می‌شود و هر ۱۲ سال تکرار می‌گردند و برخی بر این باورند که برای سال هر حیوان، برای افرادی که در سال مشابه بانام آن حیوان به دنیا آمده‌اند، خوش یمن می‌باشد.

 

ریشه گاه‌شمار حیوانی به یک افسانه قدیمی مربوط به بودا برمی‌گردد که طی این افسانه ، در ابتدای سال بودا تمامی حیوانات جنگل را به نزد خود فراخواند، اما از بین تمامی حیوانات تنها ۱۲ حیوان دعوت وی را اجابت نمودند. ازآن‌پس بودا مقدر نمود تا سرنوشت جهان به دست این ۱۲ حیوان معین شود و هرسال یکی از این حیوانات مقدرات را در دست گیرد. این حیوانات به ترتیب عبارت‌اند از موش، گاو، ببر، خرگوش (در بعضی مراجع گربه)، اژدها (در بعضی مراجع نهنگ)، مار، اسب، بز (در بعضی مراجع گوسفند)، میمون،خروس، سگ و خوک.

 

در لینک زیر فایل اکسل گاه‌شمار حیوانی تهیه‌شده است که با واردکردن سال تولد خود در آن، می‌توانید نام حیوان سال تولدتان به همراه مشخصات مربوطه آن را مشاهده فرمایید.

لینک دانلود

درباره‌ی امید معتمدی

محقق، مدرس، نویسنده و مشاور در حوزه تحلیل داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.