0
09103042505

اسلایسر در جدول محوری

اسلایسر در پیووت تیبل یک ابزار گرافیکی برای فیلتر کردن اطلاعات  می‌باشد که در اکسل ۲۰۱۰ به لیست ویژگی‌های اکسل اضافه‌شده است. استفاده از این ابزار بسیار ساده می‌باشد و کافی است بعد از ساخت جدول محوری، با انتخاب یکی از سلول‌های جدول، آن را از تب Analysis به اکسل اضافه نمود..

کاربرد اسلایسر در جدول محوری

فرض کنیم اطلاعات مربوط به تاریخ فروش هر محصول از هر برند توسط هر یک از ویزیتورها درون جدول اکسل مشابه با شکل ذیل نگه‌داری می‌شود. می‌خواهیم با استفاده از اسلایسر مربوط به برند و محصول، درآمدهای ویزیتورها را در حالات مختلف با یکدیگر مقایسه نماییم.

 

بدین منظور بعد از ساخت جدول محوری، فیلد “ویزیتور” را در قسمت Rows قرار داده و فیلد “درآمد” را در قسمت Values قرار داده تا درآمد هر یک از ویزیتورها، حاصل از فروش هر یک از محصولات مشخص شود.

در گام بعدی به‌منظور اضافه کردن اسلایسر به جدول محوری، کافی است یکی از سلول‌های جدول را انتخاب نموده و از تب Analysis گزینه Slicer را انتخاب نموده تا پنجره انتخاب فیلدهای اسلایسر مطابق با شکل ۴۵ نمایش داده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

در این پنجره لیست تمامی فیلدهای جدول اکسل مشاهده می‌شود و کاربر می‌تواند فیلدهای مدنظر را انتخاب نمایید و پنجره را تائید کند. در این مسئله با انتخاب فیلدهای “محصول” و”برند”، و تائید آن، اسلایسرهای برند و محصول مشابه با شکل ۴۶ به جدول محوری اضافه می‌شوند.

شکل ۴۶٫ اسلایسر

این اسلایسر ها که قابلیت جابه‌جایی در سطح شیت را دارند، در راستای فیلتر کردن فیلدها به کاربر کمک می‌کنند، به‌گونه‌ای که کاربر می‌تواند با انتخاب یک برند خاص مانند “مایکروسافت” از قسمت اسلایسر برند، درآمد حاصل از فروش برند مایکروسافت را مشاهده کند. (همانند شکل ۴۷)

 

در ادامه فرایند، اگر به دنبال تعیین درآمد ویزیتورها از فروش محصول موبایل از برند مایکروسافت باشیم، کافی است علاوه بر انتخاب برند “مایکروسافت” در اسلایسر برند، محصول “موبایل” را نیز در اسلایسر محصولات فیلتر نماییم تا نتیجه همانند شکل ۴۸ بیانگر درآمد حاصله هر ویزیتور از فروش محصول موبایل از برند مایکروسافت باشد.

 

 

 

همان‌طور که مشاهده می‌شود، با استفاده از اسلایسر به‌راحتی می‌توان فیلترهای مدنظر را بر روی گزارش مربوطه اعمال کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.