0
09103042505

تایم لاین (خط زمان) در جدول محوری

تایم لاین (خط زمان) در جدول محوری علاوه بر اسلایسر، ابزار دیگری برای فیلتر کردن تاریخ میلادی می باشد که با استفاده از آن انعطاف جدول محوری نسبت به فیلتر کردن تاریخ میلادی چند برابر خواهد شد.

برای مثال اگر در جدول محوری یک ستون تحت عنوان تاریخ داشته باشیم و آن را درون اسلایسر قرار دهیم نتیجه به صورت شکل مقابل خواهد شد.درحالی‌که ابزار خط زمان به‌راحتی برای انجام هرگونه فیلتر بر روی فیلدهای تاریخ میلادی می‌باشد.

 

نحوه فعال سازی خط زمان (تایم لاین)

بدین منظور کافی است بعد از انتخاب یکی از سلول‌های جدول محوری، از تب Analysis دستور Time Lineرا انتخاب نموده تا پنجره انتخاب فیلد مدنظر برای خط زمان باز شود. در این پنجره برخلاف اسلایسر تنها فیلدهای از جنس تاریخ میلادی نمایش داده می‌شود. (مطابق با شکل ذیل)

در این صفحه با انتخاب فیلد “تاریخ” و تائید کردن پنجره، خط زمان مربوطه به‌صورت شکل ذیل به جدول محوری اضافه خواهد شد.

در این حالت کاربر می‌تواند بر روی هر یک از ماه‌های موجود بر روی خط زمان، اطلاعات جدول محوری را بر اساس ماه منتخب فیلتر نماید، برای مثال با انتخاب نوامبر ۲۰۱۶ مطابق با شکل ذیل، جدول محوری بیانگر درآمد هر یک از ویزیتورها در نوامبر ۲۰۱۶ خواهد بود.

در حالت دیگر کاربر می‌تواند چند ماه کنار یکدیگر، مانند سپتامبر تا نوامبر ۲۰۱ را انتخاب نماید تا گزارش بر اساس ماه‌های منتخب فیلتر شود. (همانند شکل ذیل)

در حالت دیگر اگر بخوهایم مقیاس خط زمان را از ماه به واحدهای دیگری مانند سال، فصل یا روز تغییر داده، کافی است بر روی عبارت Month بر روی خط زمان کلیک کرده و آن را تغییر داده تا حالت مدنظر ایجاد شود.

در این حالت با تغییر Month به Quarter می‌توان خط زمان را به‌صورت فصلی مشاهده نمود و فصل یا فصل‌های مدنظر را برای اعمال فیلتر انتخاب کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.