0
09103042505

ایجاد ستون شرطی در پاورکوئری

ابزار Conditional Column در پاورکوئری به منظور ایجاد ستون شرطی استفاده میش شود.

برای مثال اگر بخواهیم میزان مالیات بر درآمد را با فرض نرخ مالیات ۱۰% برای کالای A و نرخ مالیات ۱۵%  برای کالای B، در هر ردیف از شکل ذیل تعیین نماییم.

بدین منظور در حالتی که کوئری مدنظر انتخاب‌شده است، با انتخاب دستور Conditional Column از قسمت General از تب Add New Column، پنجره تعریف این دستور مطابق با شکل ذیل نمایش داده خواهد شد.

با ثبت عبارت “نرخ مالیات” در قسمت New Column Name از این پنجره، نام ستون جدید تعیین می‌شود . سپس با انتخاب ستون “محصول” در قسمت Column Name به‌عنوان ستونی که قرار است شرط بر روی آن تعریف شود (مقدار سمت چپ شرط) و انتخاب حالت equal به‌عنوان عملگر شرط و ثبت حرف “A” (درون دابل کوتیشن) به‌عنوان مقدار سمت راست شرط قسمت تعریف شرط تکمیل می‌گردد.

در ادامه با ثبت مقدار ۱۰% در قسمت Value و مقدار ۱۵% در قسمت Othervise مطابق با شکل ذیل پنجره تعریف ستون سفارشی را تکمیل نموده

در این مرحله با تائید کردن این پنجره، ستون “نرخ مالیات” مطابق با شکل ذیل به جدول پایه اضافه خواهد شد که در آن میزان نرخ مالیاتی برای هر ردیف مربوط به محصول “A” برابر با ۱۰% و برای سایر محصولات برابر با ۲۰% ثبت‌شده است..

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.