0
09103042505

گروه بندی اعداد در جدول محوری

گروه بندی اعداد در پیووت تیبل، گروه بندی اعداد در جدول محوری.

 

در بسیاری از مواقع ممکن است جدول داده‌ها به‌گونه‌ای باشد که شامل تمامی فیلدهای مدنظر برای گزارش‌گیری نباشد و نیاز باشد تغییراتی در آن (مانند اضافه کردن یک ستون جدید) ایجاد نمود ولی همواره ما مجاز به ایجاد تغییرات بر روی جدول پایه نیستیم در این حالات می‌توان ستون جدید را به‌صورت مجازی به جدول اصلی اضافه نمود و نیاز به گروه بندی داده ها داریم. برای مثال

 

مثال گروه بندی اعداد در پیووت تیبل

شکل ذیل بیانگر لیست پرسنل یک شرکت به همراه جنسیت و سن هر یک از آن‌ها را نمایش می‌دهد. در این جدول به دنبال تعیین تعداد پرسنل زن و مرد در هر گروه سنی هستیم. گروه‌های سنی شامل بازه‌های ۲۰ ساله از سن ۲۰ می‌باشند.

 

به‌منظور حل این مسئله، در نگاه اول ساده‌ترین کار اضافه کردن یک ستون جدید تحت عنوان گروه سنی(که با استفاده از فرمول نویسی (مثلاً استفاده از تابع Mod) گروه سنی هر فرد را تعیین نمود) و به دنبال آن استفاده از جدول محوری می‌باشد ولی در حالتی که ما اجازه اضافه کردن ستون جدید را نداشته باشیم، می‌توانیم این کار را درون جدول محوری هم انجام دهیم.

بدین منظور بعد از انجام مراحل ساخت جدول محوری، فیلد “جنسیت” را در باکس Columns قرار داده، فیلد “سن” را در باکس Rows و فیلد “نام” را در باکس Values قرار داده تا گزارش مربوط به تعداد مرد و زن در هرسال به شکل ذیل نمایش داده شود.

 

 

در مرحله بعدی کافی است تا بر روی یکی از اعداد سن راست کلیک کرده و گزینه Group را انتخاب نموده تا پنجره مربوط به تعریف گروه‌ها مشابه شکل ذیل نمایش داده شود.

 

در این پنجره کافی است در قسمت Start at عدد ۲۰ را به‌عنوان نقطه شروع وارد نموده و در قسمت Ending at عدد ۸۰ را ه عنوان بزرگ‌ترین عدد ثبت کرده و در قسمت By عدد ۲۰ را وارد نموده تا بازه‌هایی به طول ۲۰ سال ایجاد گردد. سپس با تائید این پنجره نتیجه مشابه شکل ذیل بیانگر تعداد مرد و زن در هر گروه سنی خواهد بود.

دیدگاه کاربران
  • ebrahim 1 اکتبر 2020

    سلام خسته نباشید، چرا من وقتی رو یکی از اعداد سن کلیک راست می کنم و group میزنم ارور cannot group that selection رو برام میاره؟
    ممنون میشم کمکم کنید خیلی واجبه

    • امید معتمدی 11 اکتبر 2020

      هدفتون از گروپ کردن چی هست؟
      شما فقط میتوانید ردیفها یا ستونها را گروپ کرد نه سلولها را

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.