خانه / هوش تجاری / پاور کوئری / جایگزین کردن یک مقدار در پاورکوئری

جایگزین کردن یک مقدار در پاورکوئری

درصورتی‌که بخواهیم در تمامی رکوردهای یک یا چند ستون یک مقدار یا عبارت را با مقدار یا عبارت دیگر جایگزین[۱] نماییم، باید از دستور Replace استفاده نمود.

مثال دستور Replace در پاورکوئری

برای مثال اگر بخواهیم در شکل ذیل اسم محصول b 200 5 i را اصلاح نماییم و به حالت b_200 تغییر دهیم، کافی است، بعد از انتخاب ستون “محصول”، از تب Home، قسمت Transform، دستور Replace Values را انتخاب نموده تا پنجره تعریف این دستور مشاهده شود.

سپس مطابق با شکل ذیل در قسمت Value to Find، عبارت b 200 5 i را وارد نموده و در قسمت Replace with عبارت b_200 را ثبت کرده و پنجره را تائید نموده تا برای تمامی رکوردها در ستون “اسم محصول”، عبارت  b 200 5 i به b_200 تغییر یابد.

با انجام گام‌های فوق، نتیجه نهایی به‌صورت شکل ذیل حاصل خواهد شد. همان‌طور که مشاهده می‌شود عمل جایگزین کردن برای تمامی رکوردها اتفاق نیفتاده است و در بعضی از موارد مقدار B 200 5 i همچنان قابل‌مشاهده می‌باشد.

 

علت این موضوع حساسیت پاورکوئری به حروف بزرگ و کوچک انگلیسی می‌باشد، به‌گونه‌ای که بعد از انجام فرایند جایگزینی، تمامی مواردی که نام محصول در آن‌ها به‌صورت b 200 5 i (حرف b و i به‌صورت کوچک) ثبت‌شده بود به b_200 تغییر یافت ولی برای سایر حالات، عمل جایگذاری اتفاق نیفتاده است. به‌منظور برطرف کردن این مشکل کافی است قبل از جایگذاری تمامی حروف انگلیسی ثبت‌شده در آن ستون را به حالت حروف بزرگ یا کوچک تغییر داد که در انتهای این فصل به این موضوع پرداخته‌شده است.

 

دستور Replace، علاوه بر جایگزین کردن یک مقدار با یک مقدار دیگر، جهت حذف یک عبارت از تمامی رکوردهای یک ستون نیز قابل‌استفاده می‌باشد، بدین منظور باید قسمت Replace with در پنجره تعریف این دستور را خالی گذاشت.

برای مثال اگر بخواهیم عبارت “NAV_” را از ابتدای تمامی کدهای خریدار حذف نماییم کافی است بعد از انتخاب ستون “کد خریدار”، دستور Replace Values را انتخاب نموده و در قسمت Value to Find از این دستور عبارت NAV_ را وارد نموده و قسمت Replace with این دستور را خالی گذاشته و تائید کرده تا عبارت NAV_ از ابتدای تمامی کدهای خریدار حذف گردد. مطابق با شکل ذیل 

 

[۱] Replace

درباره‌ی امید معتمدی

محقق، مدرس، نویسنده و مشاور در حوزه تحلیل داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.