خانه / دسته‌بندی نشده / ویرایش ستونهای متنی در پاورکوئری

ویرایش ستونهای متنی در پاورکوئری

در پاورکوئری ادیت و اصلاح کردن یک ستون به نوع داده های آن ستون وابسته است که قبلا آموزش اصلاح ستونهای عددی ارائه شد و در آین مقاله به آموزش ویرایش ستونهای متنی پرداخته شده است.

ویرایش ستونهای متنی

به منظور میرایش ستونهای متنی در پاورکوئری، کافی است بعد از انتخاب آن ستون  از تب transform، قسمت Text Column از بخش دستور Format حالات مختلف آورده شده در شکل ذیل را انتخاب نمود.

 

 

 

مطابق با این شکل، این بخش شامل ۷ دستور به شرح ذیل می‌باشد (با فرض انتخابستون نام محصول در مثال آورده شده)

 

Lowercase با انتخاب این حالت، تمامی حروف انگلیسی در ستون منتخب، به‌صورت حروف کوچک نمایش داده خواهند شد. نتایج این دستور برای ستون “نام محصول” به‌صورت شکل ذیل می‌باشد.

UPPERCASE با انتخاب این حالت، تمامی حروف ستون منتخب با حروف بزرگ نمایش داده خواهند شد. نتیجه استفاده از این دستور برای ستون “نام محصول” مطابق با شکل ذیل می‌باشد:

 

 

Capitalize Each Word این حالت مخصوص زمانی است که بخواهیم تنها حرف اول از هر کلمه به‌صورت بزرگ و سایر حروف به‌صورت کوچک نمایش داده شوند. نتیجه استفاده از این دستور برای ستون “نام محصول” به‌صورت شکل ذیل می‌باشد.

Trim این دستور برای زمانی مناسب است که بخواهیم تمامی فاصله‌های اضافی (فاصله ابتدای سلول، فاصله انتهای سلول و فاصله‌های کنار یکدیگر) در رکوردهای یک ستون را از بین ببریم.

Clean این دستور علاوه بر حذف فاصله‌های اضافی از درون رکوردهای یک ستون، کاراکترهای غیرقابل پرینت را نیز حذف می‌کند.

Add Prifix با استفاده از این دستور می‌توان یک کلمه را به ابتدای تمامی رکوردهای یک ستون اضافه نمود. برای مثال اگر بخواهیم عبارت “استان” را ابتدای تمامی رکوردهای ستون “نام استان” ثبت نماییم، کافی است بعد از انتخاب این ستون و انتخاب دستور Add Prifix، در پنجره بازشده، مطابق با شکل ذیل در قسمت Value، عبارت “استان ” (با ثبت کردن کاراکتر فاصله در انتهای آن) را وارد نماییم

 

 

 

با تائید کردن پنجره مربوط به این دستور، نتیجه مشابه شکل ذیل حاصل خواهد شد.

Add Sufix این دستور همانند دستور Add Prifix می‌باشد، با این تفاوت که با استفاده از این دستور، کلمه ثبت‌شده انتهای تمامی رکوردها اضافه می‌گردد.

 

درباره‌ی امید معتمدی

محقق، مدرس، نویسنده و مشاور در حوزه تحلیل داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.