خانه / هوش تجاری / پاور کوئری / فراخوانی اطلاعات از فایل TEXT در اکسل

فراخوانی اطلاعات از فایل TEXT در اکسل

فایل‌های Text با توجه به ساده بودن و حجم پایین آن‌ها، یکی از منابع نگهداری اطلاعات به‌صورت ساده می‌باشد. به منظور فراخوانی اطلاعات از فایل TEXT در اکسل روشهای متفاوتی وجود دارد که کارامدترین آنها استفاده از پاور.وئری می باشدبه گونه ای که با استفاده از ابزار پاورکوئری آن را به فایل اکسل مدنظر فراخوانی نموده.

برای مثال فرض کنیم اطلاعات انبار به‌صورت شکل ذیل، درون یک فایل Text نگهداری شده باشند و بخواهیم آن‌ها را درون ویرایشگر پاورکوئری فراخوانی کنیم،

 

مراحل فراخوانی اطلاعات از فایل TEXT در اکسل

بدین منظور بعد از باز کردن یک فایل اکسل خام، از مسیر ذیل حالت Text / CSV را انتخاب نمی‌کنیم تا پنجره فراخوانی داده‌ها از فایل‌های Text مشابه شکل ذیل نمایان شود.

Data=> Get & Transform => Get => From File=> Text / CSV

 

 

 

 

 

 

در این پنجره با واردکردن آدرس فایل Text مدنظر، و تائید کردن آن، پنجره فراخوانی اطلاعات از درون فایل Text به‌صورت شکل ذیل مشاهده خواهد شدکه با انتخاب حالت Load، اطلاعات در فایل اکسل فراخوانی می‌شود و در صورت انتخاب حالت Edit اطلاعات فایل Text درون ویرایشگر پاورکوئری جهت ویرایش فراخوانی خواهند شد.

با انتخاب گزینه Edit، داده‌ها را جهت ویرایش به ویرایشگر پاورکوئری فراخوانی نموده، سپس به‌منظور حذف دو ردیف اول و اصلاح سرستون‌ها، از تب Home، قسمت Reduced Row بخش Remove Row حالت Top Row را انتخاب نموده و در پنجره این دستور عدد ۲ را وارد می‌کنیم تا ۲ ردیف اول از این جدول حذف شوند و نتیجه مطابق با شکل ذیل حاصل شود.

در گام بعدی از تب Home قسمت Transform  دستور Use First Row As Headers را انتخاب نموده تا ردیف اول جدول به‌جای سرستون‌ها قرار بگیرد و نتیجه مطابق با شکل ذیل حاصل شود.

با انجام گام‌های فوق و اصلاح ساختار داده‌ها، می‌توان با انتخاب دستور Close & Load از تب Home، اطلاعات را درون فایل اکسل بارگذاری نمود.

 

درباره‌ی امید معتمدی

محقق، مدرس، نویسنده و مشاور در حوزه تحلیل داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.