0
09103042505

گروه بندی در جدول محوری – تاریخ میلادی

گروه بندی در جدول محوری به منظور ادغام اطلاعات به کار برده میشود و برای تاریخ میلادی، اعداد و متن کاربرد دارد.

مثال گروه بندی اعداد

اطلاعات مربوط به میزان تولید روزانه یک کارخانه به همراه تاریخ مشابه با شکل ذیل جمع‌آوری‌شده است، حال به دنبال استخراج گزارشی از میزان تولید صورت گرفته در هرسال، در هر فصل و در هرماه از سال هستیم.

بدین منظور کافی است بعد از ساخت جدول محوری، فیلد “تاریخ” را در قسمت Rows قرار داده و فیلد ” میزان تولید” را در قسمت Values قرار داده تا جدول محوری مطابق با شکل ذبل نمایش داده شود.

سپس بر روی یکی از تاریخ‌ها راست کلیک نموده و گزینه Group را از بین گزینه‌ها برگزیده تا پنجره گروه‌بندی تاریخ میلادی مطابق شکل ۲۳ نمایش داده شود.

 

 

در این حالت کاربر می‌تواند از بین گزینه‌های آورده شده در قسمت By گزینه Years را انتخاب کند، تا میزان تولید در هرسال به‌صورت ذیل نمایش داده شود.

 

یا در حالت دیگر کاربر مجاز به انتخاب هم‌زمان گزینه Years و Month می‌باشد تا گزارش به‌صورت میزان تولید در هرسال به تفکیک ماه مطابق با شکل ذیل نمایش داده شود.

همان‌طور که در شکل ذیل مشاهده می‌شود، در این حالت یک فیلد جدید به نام “Year” به لیست فیلدهای جدول اضافه می‌شود و به‌طور خودکار در قسمت Rows دو فیلد “تاریخ” و “Year” قرار دارد، که می‌توان یکی از آن‌ها را (برای مثال فیلد “YEAR”)در قسمت Columns قرار دهیم تا گزارش به‌صورت ذیل نمایش داده شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.