حراج!

فایل اکسل SWOT پیشرفته

تومان 150,000

توضیحات

فایل اکسل SWOT به کاربر اجازه می دهد تا نقاط قوت و ضعف سازمان خود علاوه بر فرصت و تهدید های بازار را شناسایی کند و بهترین تصمیم را بگیرد.

 

تحلیل SWOT

ماتریس SWOT یکی از شناخته شده ترین ابزارها در علم مدیریت استراتژی است. این ماتریس به مدیریان اجازه می دهد تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. سپس بر اساس فرصتها و تحدید های پیش رو بهترین تصمیمات را اتخاذ نمایند.

برای ایجاد این ماتریس ابتدا باید فاکتورهای داخلی (نقاط قوت و ضعف) و فاکتورهای خارجی (فرصتها و تهدیدها) شناسایی شود. سپس درجه اهمیت (وزن) هر کی تعیین گردد و نهایتا میزان تاثیر گزاری هر یک بر وضعیت شرکت توسط افراد خبره مشخص گردد.

نهایتا با در نظر گرفتن دو به دو پارامترهای داخلی و خارجی، باید بهترین استراتژی ها را انتخاب کنیم.

در بخش،

  • SO، استراتژی هایی مشخص می شوند که با استفاده از نقاط قوت، بهترین بهره از فرصتها برده شود.
  • ST، با استفاده از نقاط قوت سعی در خنثی کردن تهدید ها می گردد.
  • WO، استراتژی هایی تعیین می گردد که با استفاده از آنها اثرات ناشی از ضعقهای سازماند در عدم استفاده از فرصتها به حداقل برسد.
  • WT، به حداقل رساندن ضعفهای سازمان در مقابل تهدید های شناسایی شده بر اثر اتخاذ تصمیمات درست.

 

محصول فایل اکسل SWOT 

این محصول شامل ۲ فایل اکسل است. یکی از نسخه ها، برای تمامی ورژن های اکسل قابل استفاده است(در این فایل با استفاده از VBA یک تابع تعریف شده است) و فایل دیگر برای اکسلهای با ورژن بالای ۲۰۱۹ قابل استفاده می باشد.

به همراه فایلهای مذکور، یک فایل ۲ صفحه ای جهت توضیح خلاصه از ماتریس SWOT نیز آورده شده است.

 

فایل اکسل مربوطه شامل ۸ شیت به شرح ذیل می باشد.

 

فاکتورهای داخلی

در این شیت، اربر مطابق با شکل ذیل نقاط ضعف و قوت سازمان را شناسایی کرده و درجه اهمیت هر یک را نیز ثبت می کند.

فاکتورهای خارجی

این شیت مشابه با شیت فاکتورهای داخلی بوده، با این تفاوت که کاربر باید در این شیت فرصت ها و تهدید ها را وارد نماید.

 

گزارش ۱

در این قسمت جهت گیری استراتژی کلان سازمان مشخص می شود و نتیجه به صورت نمودارهای ذیل نمایش داده خواهد شد.

 

شیتهای SO WO ST WT

در این شیتها، اطلاعات مربوط به صفحات قبل به صورت خودکار به این شیتها اضافه خواهد شد و کاربر می بایست از محل تقاطع فاکتور داخلی (مثلا نقاط قوت) و فاکتور خارجی (مثلا فرصتها) استراتژی مد نظر را تعریف نماید.

SWOT

در این شیت ماتریس SWOT به طور خودکار به صورت شکل ذیل رمس می گردد.

 

 

 

لازم به ذکر است که بعد از شناسایی استراتژی های پیش رو، میتوان آنها را با استفاده از مدل QSPM اولویت بندی کرد.

توضیحات تکمیلی

Language

فارسی

Model

SWOT

Published

1400

Writer

دکتر امید معتمدی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…