خانه / دسته‌بندی نشده / ایجاد ستون محاسباتی در پاورکوئری

ایجاد ستون محاسباتی در پاورکوئری

با در نظر گرفتن مثال پیشین، در این قسمت می‌خواهیم ستون جدیدی تحت عنوان “مالیات (برابر با حاصل‌ضرب ستون “درآمد” در ستون “نرخ مالیات”) را به جدول پایه اضافه کنیم.

بدین منظور با انتخاب دستور Custom Column از قسمت General از تب Add New Column پنجره تعریف ستون جدید مطابق با شکل ۲٫۵۳ مشاهده خواهد شد.

شکل ‏۲‌.‌‌۵۳  شکل ۲۰۸ . پنجره تعریف ستون جدید.

مطابق با شکل ۲٫۵۳، این پنجره از چهار قسمت تشکیل‌شده است که در قسمت اول، نام ستون جدید ثبت می‌شود، در قسمت دوم معادله یا فرمول محاسبه ستون جدید وارد می‌شود، در قسمت سوم لیست ستون‌های جاری در جدول آورده شده است که با دو بار کلیک کردن بر روی هر یک از آن‌ها می‌توان از آن درون فرمول استفاده نمود و قسمت چهارم بخش کنترلی بوده و صحت نوشتار فرمول را بررسی می‌کند.

 

در این مثال ابتدا عبارت “مالیات” را در قسمت اول به‌عنوان نام ستون جدید وارد نموده، سپس با دو بار کلیک کردن بر روی نام ستون “درآمد” (از قسمت سوم)، آن ستون را به قسمت فرمول اضافه نموده و با ثبت علامت * (ضربدر) و دو بار کلیک بر روی ستون “نرخ مالیات”، مطابق با شکل ۲٫۵۴ فرمول ستون جدید را تکمیل نموده.

شکل ‏۲‌.‌‌۵۴  شکل ۲۰۹٫ ایجاد ستون محاسباتی

در این حالت با تائید این پنجره، نتیجه ستون جدید مطابق شکل ۲٫۵۵ به جدول پایه اضافه خواهد شد که برای هر رکورد میزان مالیات بر اساس نرخ مالیات محاسبه‌شده در مثال قبل محاسبه‌شده است.

شکل ‏۲‌.‌‌۵۵  شکل ۲۱۰٫ نتیجه ستون محاسباتی حدید.

درباره‌ی امید معتمدی

محقق، مدرس، نویسنده و مشاور در حوزه تحلیل داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.