خانه / هوش تجاری / پاور کوئری / مدیریت ستونها در پاورکوئری

مدیریت ستونها در پاورکوئری

به منظور مدیریت ستونها در پاورکوئری در محیط ویرایشگر پاورکوئری، همانند اکسل می‌توان با کلیک کردن بر روی سرستون‌ها، کل آن ستون را انتخاب نمود و در صورت نیاز به انتخاب هم‌زمان چند ستون، با نگه‌داشتن کلید Ctrl و انتخاب تک‌تک آن‌ها، مجموعه ستون‌های مدنظر را انتخاب کرد.

 

تغییر نام یک ستون در پاورکوئری

به‌منظور تغییر نام یک ستون، کافی است، بر روی عنوان آن ستون (سرستون) راست کلیک نموده و دستور Rename را از لیست دستورات انتخاب نموده تا امکان تغییر نام ستون به کاربر داده شود.

جابه جایی ستونها در پاورکوئری

در صورت نیاز به تغییر مکان یک یا چند ستون، کافی است بعد از انتخاب آن‌ها، با نگه‌داشتن کلید موس، نشانه گر موس را به محل مدنظر برده و رها نموده تا ستون‌های منتخب به آن محل جابه‌جا شوند.

حذف ستون در پاورکوئری

در حالتی که بخواهیم یک یا چند ستون را از لیست ستون‌ها حذف نماییم، کافی است بعد از انتخاب ستون‌های مدنظر، از تب Home، قسمت Manage Columns، دستور Remove Columns را انتخاب نموده تا ستون‌های منتخب حذف شوند.

در این دستور دو در صورت انتخاب حالت Remove Other Columns به‌جای دستور Remove Columns، ستون‌های انتخاب‌شده نگه‌داشته می‌شوند و سایر ستون‌ها از جدول پیش رو حذف خواهند شد.

 

در حالتی که تعداد ستون‌ها زیاد می‌باشد، به‌منظور حذف ستون‌ها می‌توان از تب Home، قسمت Manage Columns بر روی دستور Choose Columns کلیک نموده تا پنجره‌ای شامل لیست تمامی ستون‌ها مشابه با شکل ۲٫۵ نمایش داده شود.

در این پنجره کافی است تا تیک ستون‌هایی که می‌خواهیم حذف شوند، برداشته شود، سپس پنجره را تائید نماییم تا ستون‌های مدنظر از لیست گزارش حذف شوند. برای مثال با برداشتن تیک ستون‌های، “شماره بارکد”، “شماره فاکتور” و “ساعت” در شکل ۲٫۵، و تائید پنجره، این ستون‌ها از لیست ستون‌های موجود درون جدول حذف خواهند شد و نتیجه مطابق با شکل ۲٫۶ حاصل می‌شود.

درباره‌ی امید معتمدی

محقق، مدرس، نویسنده و مشاور در حوزه تحلیل داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.