خانه / هوش تجاری / پاور کوئری / فراخوانی اطلاعات از پایگاه داده به پاورکوئری

فراخوانی اطلاعات از پایگاه داده به پاورکوئری

به منظور فراخوانی اطلاعات از پایگاه داده به پاورکوئری میتوان از پایگاههای داده متفاوتی استفاده نمود.

پایگاه‌های داده باقابلیت نگهداری اطلاعات در جداول مختلف که با یکدیگر در ارتباط می‌باشند، ماند اکسس یا اس کیو ال سرور، پرکاربردترین روش نگهداری اطلاعات درون سازمان‌ها است که به‌راحتی می‌توان این اطلاعات را با استفاده از پاورکوئری فراخوانی نمود. پایگاه‌های داده‌ای که با استفاده از پاورکوئری می‌توان اطلاعات مدنظر را از آن‌ها فراخوانی کرد عبارت‌اند از:SQL Server, Windows Azure SQL Database, Access, Oracle, DB2, MySQL, PostgreSQL, Sybase و Teradata که ازاین‌بین نحوه فراخوانی اطلاعات از SQL Server به‌عنوان یکی از رایج‌ترین پایگاه داده موردبررسی قرارگرفته است.

 

مراحل فراخوانی اطلاعات از SQL Server

به‌منظور فراخوانی اطلاعات از SQL Server کافی است از مسیر ذیل، حالت From SQL Server Database را انتخاب نمود.

Data=> Get & Transform => Get => From Database=> From SQL Server Datab

 

با انتخاب گزینه From SQL Database، پنجره ذیل نمایان خواهد شد.

در این قسمت باید نام سرور مدنظر را در قسمت Server وارد کرد و در صورت در صورت تمایل نام پایگاه داده مدنظر را در قسمت Database وارد نموده تا تنها همان پایگاه داده در مراحل بعدی ارائه شود. ( در صورت وارد نکردن نام پایگاه داده، در مراحل بعدی لیست تمامی پایگاه‌های داده جهت انتخاب توسط کاربر ارائه خواهد شد.)

در شکل ‏فوق در صورت نیاز، کاربر می‌تواند با کلیک کردن بر روی گزینه Advance از کدهای SQL جهت فیلتر کردن یا فراخوانی قسمتی از اطلاعات موجود درون دیتابیس مدنظر استفاده نماید.

بعد از وارد نمودن نام سرور در شکل فوق و تائید کردن آن، پنجره مشابه با شکل ‏ذیل مشاهده می‌شود.

 

 

 

با انتخاب گزینه Database از نوار سمت چپ این پنجره و وارد نمودن اطلاعات نام و پسورد کاربری مطابق با شکل شکل ‏ذیل می‌توان بر روی دکمه Connect در این پنجره کلیک نمود.

 

با کلیک کردن بر روی دکمه Connect اتصال به سرور مدنظر صورت می‌گیرد و لیست دیتابیس‌های موجود در آن سرور و جداول مربوط به هر یک از دیتابیس‌ها مشابه با شکل ‏ذیل جهت انتخاب نمایش داده می‌شود

 

 

درنهایت با انتخاب جدول مدنظر (در صورت نیاز به انتخاب بیش از یک جدول، کافی است گزینه Select Multiple Item در بالای این پنجره را فعال نمود) و کلیک کردن بر روی دکمه Edit، اطلاعات جدول یا جداول منتخب درون ویرایشگر پاورکوئری فراخوانی خواهد شد، سپس می‌توان بعد از اعمال تغییرات و اصلاح فرمت داده‌ها (در صورت نیاز)، آن‌ها را درون اکسل یا دیتا مدل بارگذاری نمود.

 

درباره‌ی امید معتمدی

محقق، مدرس، نویسنده و مشاور در حوزه تحلیل داده

۳ نظر

  1. سلام

    تغییر در کوئری اکسل ، باعث تغییر در دیتا بیس sql هم میشه ?

  2. سلام

    سوال من این که تغییر در کوئری اکسل ، باعث تغییر در دیتا بیس sql هم میشه ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.